Thursday, November 11, 2010

Anne

Definitely no wit today. But a pretty manicure. This is Anne from Rescue Beauty Lounge, part of the most recent collection The Real Housewives of the Tudor Dynasty. Is that the longest name of a collection ever?





Personally, I think the Rescue Beauty Lounge shimmers are a bit harder to apply than their cremes, and Anne was a three-coater for me, with drying time a little on the slower side.

Swedish word of the night:
hemmafru -noun housewife
we have a few here too.

15 comments:

  1. I so wish these were available for half price on the big sale a little while ago. =( They're all so pretty, except Jane, haha.

    ReplyDelete
  2. En väldigt vacker färg men jag är lite allmänt tveksam till RBL. Jag har ägt 8 i alla fall och egentligen är jag inte imponerad av något av dem. Och då har det varit mest krämlack jag skaffat.

    ReplyDelete
  3. Mossy gold with pink shimmer... very interesting shade.

    ReplyDelete
  4. Ahhh I love this one.
    It's in my untrieds and I want to try it so badly. I just wish that she had sold it for half off too...I'm not sure why she didn't, because she would have gotten even moah moniez.

    ReplyDelete
  5. I love this polish...
    I really wish RBL´s international shipping wasn´t sop expensive...The polishes end with Chanel like prices and I refuse to pay that much :(

    ReplyDelete
  6. I like this collection, these are all unique colours.

    ReplyDelete
  7. It's beautiful. Unfortunately too hard to get here, in Poland.

    ReplyDelete
  8. Jag gillar det här, kanske ska införskaffa några RBL! Kollade in utbudet på rean men tyckte bara att de nya såg intressanta nog ut för prislappen och de ingick visst inte i rean.

    ReplyDelete
  9. Det ser riktigt tjusigt ut! Har beställt detta genom Nailmail den här veckan och ser fram emot att testa det själv.

    ReplyDelete
  10. Arrianne: Yeah, I know many were disappointed in that. :( And no, Jane isn't all that. ;D I'd maybe buy her for a dollar, but sure as hell not for $18! Though, I freaked out when I saw the other Tudors, so I gave in and ordered the other three... O.o

    Sminkan: Jag är nog lite mer impad, eller snanare lite mindre oimpad (norrländsk negation ftw!) än du iallafall, men som sagt sällan av skimmerlacken, de kan vara riktigt jobbiga. Formulan är lite tunn också trots pigmenteringen, so det blir en del nagelbandspölar som di säjer't!

    nihrida: It is! But quite ordinary when lacking sun exposure. :/ Don't get me wrong, I always love my murky greens, but for 18 dollars they oughtta have more.

    ChaosButterfly: Because Ji Baek is greedy and want even MOAH moah moniez! Lol. Try it! Now! Or whenever the sun is out. ;)

    Sarah B.: It's only 50 cents more than that of TD though. :) Nowadays! It used to be fucking $38. But yes, for just a few polishes, even 18.50 dollars is expensive. :/

    Smaltoitaliano: They are! Though it rarely takes long before there are dupes, as in the case with Diddy Mow and Essie's Sew Psyched. And I bought Diddy Mow from the getgo...

    Nola: But Ji ships to Poland too, doesn't she? I can't figure why she wouldn't ship to Poland when she does ship to Sweden.

    Cammi: Hihihih, jag kommer konvertera dig till GRÖNIS! (För det är självklart min förtjänst, inte Scrangies. ;))

    Nailtastic: Kolla väderrapporten innan applicering bara! :D Numera är det väder-appen på telefonen som bestämmer åt mig om det blir creme- eller skimmerlack att plåta morgonen efter...

    ReplyDelete
  11. Jag måste fråga, hur får du dem att torka ordentligt? Är det bara att lacka och köra? Jag hade Sece bas och topp förut, men det gick inte alls - torkade aldrig. Sen tänkte jag att jag kunde köra utan, med bara själva lacket på naglarna, men det vete fan, asså... Det är så mjukt att det skrapas upp av att gräva runt i väskan lite, även 18 timmar senare. Sp grymt bittert då jag var (galet) dum nog att beställa elva lack på en gång, och detta gäller alla dem! Har krämlack, skimmerlack, glitterlack.. inget torkar! :(

    ReplyDelete
  12. Evy: Du menar specifikt RBL? Jag personligen använder Nubars produkter, Foundation som bas och Diamont topplack. Men visst har RBL visst rykte om sig att inte vara de mest snabbtorkande lacken i världen, vilket enligt min egen erfarenhet gäller framförallt skimmerlacken. Crèmelacken är bättre, och eftersom de är hyfsat pigmenterade krävs inga jättemängder med lager. Det kan vara så att RBL är B3F (fritt från bland annat formaldehyd om ju är ett härdningsmedel), men Seche är det däremot inte, varpå de clashar med varandra. Pröva att byta ut bas- och topplack till varianter som är B3F!

    ReplyDelete
  13. féline-alizarine: Jo, har bara det här problemet med RBL, även när jag kör utan bas- och topplack. Fick tips på RBLs facebooksida att prova med Posche, så ska dra med en flaska bas och topp nästa gång jag beställer från TransDesig, tror jag.. Vart kan man få tag i Nubarlack? Jag har egentligen bara beställt från TransDesign (eller, körde en gång från Head2Toe, men det tullades, och ena flaskan var typ... uttunnad...), men de verkar inte ha Nubar... (Och tack för så snabbt svar, förresten :D)

    ReplyDelete
  14. evy: Det tycker jag låter som ett utmärkt tips. :) Jag brukar köpa Nubar på ebay, men deras produkter finns också hos nailsbodybeauty.se och nailshop.se!

    ReplyDelete

Thank you so much for commenting! Please, NO LINK SPAMMING! Anonymous comments with rude contents, advertising and/or link dropping will be deleted.