Friday, October 1, 2010

Demure Vixen and Movin' Out

Demure Vixen is a pale cocoa mauve with blue/purple and pink micro shimmer. I think it's a bit boring and I got the same feeling as when I wore OPI Tickle my France-y a couple of weeks ago, the feeling of kinda dirty looking nails. I don't know why I bought this since I'm not really an Essie fan, I must have seen amazing swatches or something. This is three coats.



Since I was kind of bored with this manicure I wanted to try some layering. After reading about Feline's love story, I was curious about Movin' Out. This is how it looks over Demure Vixen:




Swedish word of the day:
ojämn -adjective uneven
I had a terrible nailbreak so now I suffer from uneven nails =(

8 comments:

  1. I also bought moving out after the post here. I lkie this polish very much.

    ReplyDelete
  2. zygzak - me too. I've had it for years but never tried it!

    ReplyDelete
  3. Demure Vixen är verligen ett sådant lack som man sett sååååå fina swatcher på och sen blir tvärbesviken. Jag avskydde det på mina egna naglar. Gjorde som du, layering på det för att slippa måla om...

    ReplyDelete
  4. Sminkan - för 8 dollar kunde jag fått nästan tre ChG istället!

    ReplyDelete
  5. Oh my, I loved that layering!!

    ReplyDelete
  6. 8 dollar? Jag köper mina för 6... Nå, fortfarande alla fall två ChG. ;D

    ReplyDelete
  7. Hoppsan, fel av mig, jag betalar 5 dollar för Essielacken. Men Demure Vixen är fortfarande ful. :D

    ReplyDelete
  8. Sminkan - Var? Jag har inte köpt Essie på flera år innan detta som inhandlades på TD

    ReplyDelete

Thank you so much for commenting! Please, NO LINK SPAMMING! Anonymous comments with rude contents, advertising and/or link dropping will be deleted.