Sunday, September 19, 2010

Voting for Ali's Big Break?

Election day in Sweden. Yours truly saved this OPI Burlesque shade for this very day.

Since I have been known as alizarine on the interwebZ for more than ten years now, some actually refer to me as Ali.

And since I'm eligible for the first time this year, for a seat in the local municipality parliament, maybe it will actually be Ali's Big Break? Who knows. I will know by the end of next week.

Sorry about the lack of sun in today's photos. The few beams I saw, hit me while I was handing out ballots outside one of the voting stations.




Swedish liberal journalist Isobel Hadley-Kamptz revealed she's wearing OPI's Vodka & Caviar today. Fellow Swedish addicts, what are your election day manicures?

Swedish word of the day:
rättvisa -noun fairness, justice
Because I vote for those whose voices are weak.

12 comments:

  1. Jag hade nyss Zoya Ki, men nu har CG Awaken åkt på istället.

    ReplyDelete
  2. roxcat: *försöker komma på en gråmetallicfärgad partilogga* :D

    ReplyDelete
  3. hah! hade faktiskt också tänkt ha på mig ali's big break idag, men sen blev jag trött och orkade inte fixa naglarna alls.

    ReplyDelete
  4. Borde målat pirater på mina naglar tror jag :p orkar inte bara!

    ReplyDelete
  5. Ja, du vet ju redan vad jag har. Men jag har passerat igenom hela det politiska fältet. vaknde med blå naglar, målade dem gröna, insåg mitt misstag och nu är det rött. För rött är rätt. :D

    Jag skulle vilja se en jämförelse mellan denna och Nubar Rosso. Har du den?

    ReplyDelete
  6. Jag kör på Orly Out of this world, det närmsta jag kommer blått i min nagellackssamling! (och jag röstar också för rättvisa) :)

    ReplyDelete
  7. Such a gorgeous polish!
    I hope you had your break!;)

    ReplyDelete
  8. Det finns ingen blå rättvisa.

    ReplyDelete
  9. Cammi: du tycker alltså att det är rättvist att jag tex får betala högre skatt än andra, pga att jag är sjuk och inte kan jobba? Fast jag antar att jag får skylla mig själv att jag är sjuk liksom ,)

    ReplyDelete
  10. krex - Jag vet inte riktigt vad du menar med att du ska betala högre skatt än andra, om du är sjukskriven tvivlar jag på att du betalar mer skatt än vad t ex jag själv gör som arbetar för tillfället. Jag tycker inte heller att man ska skylla sig själv för att man är sjuk (man behöver inte vara ond för att man röstar blått). Jag tycker inte att det är rättvist att den ena sidan ska få ta patent på begreppet rättvisa. Vad som anses vara rättvist beror ju på vilken ideologisk grund man står på. Visst kan jag skriva långa inlägg om min politiska ställning men det är inte därför jag bloggar här och jag tycker inte att det är rätt forum så jag avslutar nu. :)

    ReplyDelete
  11. Sjukskrivna betlar mer i skatt än arbetare. Det kallas "arbetslinjen" Hur kan man ha missat det? Är det blåögdheten som satt in? Naivt och dumt.

    Givetvis är man ond om man röstar blått eftersom att så många människor drabbas av den egoistiska politiken. Blundar man för konsekvenserna är det, på ren svenska, ondska.

    Bekvämt att avsluta en debatt man inte kan vinna...

    Rättvisa bör betyda att man har samma förutsättningar, det blåa landet ger gräddfil åt de rika. Det är INTE rättvist. Men på med skygglapparna och öronpuffarna så ska vi förstöra ännu mer av sverige med fyra äckliga år till.

    ReplyDelete
  12. Vi får väl se vad som händer i regeringsfrågan och hur det blir de närmsta fyra åren, ingen av oss är väl särskilt nöjd med valresultatet. Det var inte min mening att ge mig in i en politisk debatt på den här bloggen, jag vill inte diskutera politik just här (även om jag ibland gärna gör det i andra sammanhang). Vi har olika uppfattningar och att jag och Feline tillhör olika politiska läger visste vi redan innan, dock kan vi enas om mycket annat - t ex nagellack.

    ReplyDelete

Thank you so much for commenting! Please, NO LINK SPAMMING! Anonymous comments with rude contents, advertising and/or link dropping will be deleted.