Tuesday, August 17, 2010

Crazy skittles ahead!

I am now going to show you some things you haven't seen a lot here. For starters, you get to see my right hand. Second, you'll see photos that were shot with the flash on. Third, you'll just have to live with my dry cuticles. And most of all, this manicure has political content- something I swore to keep off this blog.

This manicure has an election theme, as that time is closing in on us Swedes now and we'll be voting for a new (?) parliament on September 19th. I work with this shit every day, so basically that's what my brain activity consists of at the moment: politicspoliticspoliticspoliticspolitics... and so forth. Hence the choice of manicure theme.

First, this is my left hand:

From index to pinky: OPI Glitzerland, Models Own Green Grass, OPI Got the Blues For Red, OPI The Thrill of Brazil. Thumb is also in OPI Glitzerland.

Now on to the right hand:

From index to pinky: H&M Blue (from one of the Summer Nails mini sets), H&M Blue and Misa It's Electric on top of H&M Neon Orange (from the other Summer Nails mini set), Misa It's Electric, Models Own Green Tea. These have been crossed off with American Apparel Downtown LA. The thumb is brown, but you don't get to see that because not only is the brown shade (OPI Suzi Says Da!) way too pretty for this bunch, but also my thumbnail is in a sad, sad state. I know, I know, the manicure itself isn't much better. But at least I'm challenging myself dammit!

By the way, did you notice? My sudden ability to do bottle shots. I'm in awe myself. I used to suck so badly at it. Tonight- bingo! Well, almost. Also, I have to add, this is a great way of crossing off yet a bunch of polishes from that vast list of untried ones...

Swedish word of the day:
val -noun I election II choice|-s pl.
not to be confused with
val -noun whale

14 comments:

  1. Heia rød/grønn! :D

    ReplyDelete
  2. I have OPI The Thrill of Brazil in my untrieds. Your pinkie swatch of it has convinced me to give it a try!

    ReplyDelete
  3. Wow, glitzerland ser superläcker ut :) Brukar inte falla för guld men den där var superfin!

    ReplyDelete
  4. men feline, du har ju inte torkat av flaskan innan du fotade, fy skäms! .D .* förlåt att jag inte svarat på ditt mail btw men min dator pajjade och jag har inte din adress på nya. eller mailet så jag minns inte ens vad som stod i det förutom nåt om hur "din" katt mådde ,D

    ReplyDelete
  5. Awesome. When I saw the thumbnail on Dashboard I was like, "who is she posting handshots of?" Yay for bottle shots!

    ReplyDelete
  6. We have an election this weekend in Australia. I hate all the political advertising on tv. Will be very glad when it's over.

    ReplyDelete
  7. Jag förstår var du står politiskt (svårt att missa med den manikyren!) men tanken bakom den nedre manikyren är lite oklar. "Alliansen = blod"? "Stop för alliansen"?

    Ur ett estetiskt budskapsperspektiv hade jag föredragit en enhetlig manikyr med ett tydligt "för"-tema, eftersom "mot" ofta blir lite otydligt. Men så föredrar jag ju den sortens kampanj också, "rösta på oss för att vi är bra", och ogillar smutskastningen.. "rösta på oss för de andra är kass" känns inte helt solklart för mig.

    Men ja, jag är nyfiken på tanken med den undre!

    ReplyDelete
  8. Och Glitzerland... Så snygg. Har du någon info om när den kollektionen kommer till svenska butiker?

    ReplyDelete
  9. Hmm... Jag antar att vänsterhanden representerar vänsterblocken och högerhanden alliansen... Men jag fattar inte riktigt var det orangea och röda kommer in i bilden på allians-handen? Och det guldiga på vänster-handen är utfyllnad för att du har fler fingrar än partier?

    ReplyDelete
  10. Orange är ju faktiskt också en av FP:s färger, och det röda är väl bara att det är överstruket liksom? Det guldiga står ju tydligt: red + green = gold. DET håller jag ju inte med om, folkpartist som jag är, men jag tycker ändå att manikyren var lite skojig :)

    ReplyDelete
  11. ... förresten tycker jag också att Glitzerland är snygg! :)

    ReplyDelete
  12. neglelakkmani: Heja, heja! :D

    whateveramber: It really is a very nice hot red! It was one of my first red OPIs, and secretly, I cherish it a little more than my other hot reds. ;)

    Honi: Ja, det är den! Den är jämförelsevis riktigt kall, och det gör det för mig. Fanns en tid då Lippmann Nefertiti var den kallaste guld jag kunde komma på, men Glitzerland är snäppet ytterligare kall. :)

    krex: Flåt! ;) Jag hatar flaskor, de förstör min estetik! xD Jag ska skicka mailet igen. :) Kan dock inte tänka mig att det innehöll något särskilt intressant...

    L: Ain't I good? :D

    Millie: It does make you kind of sick, doesn't it? Especially the ones who claim things they don't really stand for anyway... But I guess I'm biased. ;)

    Annelie: Tja, jag tänkte när jag skulle sätta igång och hade vänsterhanden klar för mig, att vafan, jag har ju faktiskt 10 naglar, det lämnar ju utrymme för lite extra kreativitet! Som jag också nämnder i inlägget är alltså de sk allianspartierna överstrukna, med rött som är en tämligen vanligt förekommande färg för att just stryka över felaktiga saker, jfr frökens rödpenna i skolan. ;) OPI Swiss-kollektionen kommer till butik nästa vecka! :)

    Annie: Som jag skriver i inlägget har jag strukit över allianspartierna, jag valde rött för att det är en vanligt förekommande färg att göra detta med. Orange är som Anne skriver en av Folkpartiets färger, därav kombinationen med två blå nyanser. Och guldet på vänsterhanden... Ja, det står faktiskt på bilden till och med: rött + grönt = guld! :)

    Anne: ;)

    ReplyDelete
  13. Då är jag med! Jag hade hellre sett "variations on a theme", (då i ditt fall positivt för röd-grönt) på båda händerna :) Jag trodde det orange var för "alliansen", där ser man hur lite jag vet :)

    apropå opi swiss collection och svenska butiker.. skickar td till europa nu igen?

    ReplyDelete
  14. glömde skriva: det är ju din manikyr, på dina händer, så du får ju måla vad du vill :D

    ReplyDelete

Thank you so much for commenting! Please, NO LINK SPAMMING! Anonymous comments with rude contents, advertising and/or link dropping will be deleted.